Wednesday, March 11, 2009

dayang live



Album: Dayang Live
Producer: Jenny Chin
Verdict: 3.5/5


Aku tak berpeluang ke showcase Dayang ini but finally selepas berbulan-bulan ditunggu album live dayang ini menjengah pasaran. 13 track dirakam secara live di Planet Hollywood KL dan dirakam kemas oleh Alvin Koh & Jim Teh tanpa sound2 yang weird atau mungkin full of noise yang macam anda rakam melalui phone camera / mp3. Aku suka cover album ni, classic macam 80`s punya stail live album.

Kepuasan dalam mendengar vocal dayang adalah perkara utama mengapa album ini dinanti dan dayang tidak gagal, bagi aku disetiap track apa yang aku harapkan diberi dengan sepenuhnya. but to be frank aku sangat teruja mendengar nyanyian live nya dalam 4 track iaitu I BELIEVE I CAN FLY (R.Kelly) medley INGIN KUMILIKI / DAYANG SAYANG KAMU dan sudah pasti my all time favourite CALLIN YOU (Outlandish dengar nangis ok!) dan semestinya SEANDAINYA MASIH ADA CINTA.

keseluruhan susunan muzik dalam lagu-lagu yang ada digubah semula dengan nuansa yang agak jazzy (rujuk lagu tiga, medley sexyback) which is bagi aku sangat Jenny Chin.

Album ini turut memuatkan sebuah lagu baru PULANG ciptaan Tris Zainol Abidin yang punya influence blues dan soul yang agal old fashion. Overall album ini belum mencapai tahap kualiti album live yang hebat but untuk enjoy dan puas dengan vokal dayang aku puas dan enjoy. Bukan apa, aku mengharapkan album ini come out dengan track yang lebih jumlahnya namun hanya ada 13 track namun masih ok.

so here some track that i wish she sing at the showcase:

*medley - gelora / sri bulan / saat yang bahagia
*medley - aku rindu aku jemu / sekali lagi
*andai kutahu
*medley - ku ingin mu kembali / seketika
*kasih
*sedingin mana cintamu
*medley listen / dangelrously in love
*biar akhirnya disini / beserah kasih





;)

1 comment:

  1. yeah! ni la album yg aku tunggu tunggu review dr ko...
    cover die cantik!

    ReplyDelete