Friday, April 3, 2009

Hello - Say Hello



Album - Hello (Say Hello)
Verdict: 3/5


Actually kalau kita google atau layari mana-mana blog muzik indonesia, memang terlalu banyak band like hari-hari akan ada band baru yang lahir, dan kalau semua band band ini berjaya masuk Malaysia, yes muzik ciptaan anak-anak Malaysia akan tenggelam. But to be frank tak banyak band indon yang masuk betul-betul aku layan. Samson, Ungu, Letto, Kerispatih antara nama-nama yang famous di radio Malaysia namun masih belum aku minat. But this time around aku jumpa band yang bernama Hello ini muzik mereka sangat mengujakan aku.

Track Ular Berbisa sangat groove. Apa yang aku perasan sound muzik Hello ada banyak persamaan dengan Maroon 5 and that`s work sebab aku tak dengar ada band indonesia yang bring this kind of sound, ada groove, funky dan style. Apa yang kurang pasal band ini adalah vokal penyanyi band ini tak cukup kuat aku rasa.

Antara track lain yang aku sangat layan Diantara Bumi yang ada intro Wake Up Call - Maroon 5. Sampai Disini pula mengingatkan aku pada track Tanpa -Sixth Sense. Dan pastinya track aku ulang dengar Pejuang Cinta. So kalau korang boleh layan Maroon 5 pasti tak ada masalh untuk dengar Hello!

2 comments: