Thursday, November 24, 2011

TROFI YUNA DITARIK BALIK - AIM YANG MENGHIBAKAN

 ..Tak semua kau rancang akan terjadi, mungkin nasib tak menyebelahi aku..

Trofi Yuna ditarik balik dengan mengejut. Aku hanya gelak pada awalnya sebab aku tak terkejut benda-benda macam ni boleh jadi. Dari awal pun memang ada keraguan bila dalam pc post-mortem selepas malam AIM tu, Rosmin tercungap-cungap nak jawab kenapa Yuna menang lagu terbaik pada masa yang sama tewas pada kategori pop. Kredibiliti AIM benar-benar tercalar bagi aku sebab keputusan menarik balik sebab salah kira atau apa pun alasan lain bikin anugerah ini jadi makin stupid. Aku ingat Juara Lagu je yang stupid sebab nak kejar rating dan aku sangat kecewa sebab selama ini aku anggap AIM yang paling telus mengangkat karya-karya terbaik jadi tunggang-langgang macam ni.

Ini bukan soal Yuna, Edry atau Anuar Zain. Ini soal ketelusan. Bagaimana cara Earnst & Young mengemudi undian dan bagaimana cara juri-juri diberi skema permarkahan. Aku betul-betul sedih sebab disaat kita mampu bangga dengan bakat-bakat hebat baik Yuna mahupun Edry saat itu jugak ia dihancurkan oleh orang-orang yang ada duit dan kuasa tanpa perlu faham seni muzik itu jauh lebih tinggi nilainya daripada 'seketul' trofi yang terjojol itu!

2 comments:

  1. I feel The same way too...!!...Feel Hiba jugak...

    ReplyDelete
  2. alahai..sian kot kat yuna..she is a great artist..tape yuna..banyak lagi peluang menantimu..eceehh

    ReplyDelete