Thursday, November 10, 2011

RUMUSAN KRITIS AIM 18: SUSUNAN MUZIK

 hgpa tolong la bg aku dah lama tgu kot..

Susunan Muzik Terbaik Di Dalam Lagu – Penggubah
Jenny Chin – Ku Mohon
Helen Yap – Asmara
Edry Abdul Halmi – Sedetik Lebih
AG – Jeritan Batinku
Syed Sharir Faisal Syed Hussain – Jeritan Batinku

Kategori Susunan Muzik antara yang paling menarik perhatian aku. Trak Jeritan Batinku ciptaan karyawan ulung P.Ramlee mendapat dua nominasi dengan sentuhan yang berbeza. AG aku letakkan sebagai calon terbaik untuk menggunguli kategori ini. Elemen dramatik yang amat nyata dalam susunan AG buat aku kagum kerana dibikin sempurna dengan scale muzikal yang besar serta diberi justifikasi amat baik. Rendisi nukilan AG ini bagi aku adalah yang paling menonjol anatar 5 yang tercalon. Deep mood susunan Syed Sharir Faisal Syed Hussain bagi aku indah namun agak predictable dan buat aku fikir mood Ku Mohon (Jenny Chin) lebih bernyawa berbanding Jeritan Batinku (Syed Shahir). Susunan Sedetik Lebih oleh Edry juga menawan namun masih menawarkan idea yang sama seperti ballad yang telah sedia ada begitu juga dengan Halen Yap menerusi Asmara.  

No comments:

Post a Comment